Verzorgingsproducten

We maken een serie prachtige verzorgingsproducten. Deze producten zijn vervaardigd met eerlijk ingrediënten waarbij geen kinderarbeid wordt toegestaan. Daarnaast zit er in onze producten geen SLS of ALS en zogenaamde Parabenen. Kortom EERLIJKE producten.
U vraagt zich misschien af wat hebben verzorgingsproducten met een ProefTuin te maken? Nu de geurstoffen zijn zo gekozen dat we ze straks zelf kunnen extraheren uit de planten die we verbouwen........ leuk hé.

(H)eerlijke Zeep

Wij maken in onze dagbestedingsruimte eerlijke, heerlijke zeep in een geweldige kleuren pracht en een intense geurmelange. Een lust voor het oog en een samensmelting van geuren. Wij voorzien met onze zeep in de volgende geuren en toepassingen:

97% zeep met

Olijf

Deze mooie Olijfzeep bevat 97% Biologische Extra Vierge Olijfolie ook is er wat bijenwas toegevoegd en is verder verrijkt met Citroengrasolie.

Onze Olijfzeep 97% is zeer geschikt voor de droge en gevoelige huid.

Bosbessen

Deze heerlijke naar bosbessen geurende zeep heeft als basis de rijke koksolie, sheabutter en avocado-olie wat een zachtheid in dit stuk zeep…….

Zomerfruit

Onze “Zomerfruit” zeep is een zeep met mooie fruitige zoete geuren welke je aan de zomer doet denken. Deze zeep met een weelderig zachte schuim heeft als basis: kokosolie, sheabutter en avocado-olie, een weldaad voor je huid.

Lavendel-Appelbloesem

Deze naar lavendel en appelbloesem ruikende zeep is gemaakt met olijfolie, kokosolie en bijenwas. Hij is verzachtend en antibacterieel en extra verrijkt met berglavendelolie.

Mediterraan

De mediterrane zeep is gemaakt uit olijfolie, sheabutter en avocado-olie. De geuren van Spaanse zoete sinaasappel en Italiaanse kruiden, doen je wegdromen naar een vakantie in een mediterraan land.

Snoepie

Snoepie is heerlijk frisse zeep gemaakt met kokosolie, sheabutter en avocado-olie.

Zacht voor uw huid en weldadig schuimend.

Unicorn

Lieflijk gekleurd en zacht zoet geurende zeep gemaakt met olijfolie, sheabutter en avocado-olie

Seringen-Tijm

De stoere geur van tijm met zoete frisse geur van seringen en een vleugje groene thee is een heerlijke combinatie van geuren. De zeep is gemaakt met olijfolie, kokosolie, avocado-olie en bijenwas.

Groene Thee-Jasmijn

Deze zeep met weelderig en rijke geuren van Groene thee en jasmijn geven je een luxe gevoel. De zeep is op basis van kokosolie, sheabutter en avocado-olie.

Honing

Door het gebruik van havermeel en honing, wordt uw huid verzorgd en beschermd. Deze zeep op basis van onze Biologische Extra Vierge olijfolie, is zeer geschikt voor een gevoelige huid. Ook zeer geschikt tegen acné en psoriasis.

Geurtjes

Geurzakjes

De restanten van alle soorten zeep worden hergebruikt in onze zogenaamde geurzakjes. De zeepstukjes worden verkleind zodat er een vergroot geurig oppervlak ontstaat. De geurzakjes zijn te gebruiken in alle ruimten van het huis. Maar ook in de kleding of linnenkast, kortom alle ruimten waar een ietwat muffe geur kan ontstaan. Ook leuk als cadeautje.

Maskers

Haarmaskers

Onze favoriete haarmaskers op basis van sheabutter maken je huid en haar sterk en glanzend. Het masker verzorgt en maakt je haar heerlijk zacht. Dit haarmasker is verkrijgbaar in vier heerlijke geurmelanges.

• Bosbes-berglavendel

• Groene thee-citroengras

• Jasmijn-appelbloesem

• Miljoen (een rijke melange van oergeuren)

Smeer*m

Smeer*m is een lotionbar in vaste vorm en hebben allemaal een karakteristiek kenmerk. Neem Smeer*m in de hand, door de temperatuur van je lichaam smelt de smeer*m net genoeg om je er lekker mee in te smeren.

Lavendel

Deze heerlijke lotion in vaste vorm op basis van koksolie, sheabutter en bijenwas is door de toevoeging van vloeibare lavendelolie, een weldaad voor de huid.
Rustgevend en verzachtend.

Jasmijn

Smeer je in met deze zachte en voedende lotion. De lotionbar in vaste vorm is op basis van sheabutter, olijfolie, amandelolie en bijenwas en is verreikt met de geur van heerlijke vers geplukte jasmijn.

Scrubzeep

Loofah

De scrubzeep is een zachte zeep op basis van olijfolie, sheabutter, avocado-olie en bijenwas. Deze zeep reinigt diep en verzorgt tegelijk.

Onze scrubzeep kenmerkt zich door een stuk echte natuurlijke Loofah in de zeep. Loofah komt van de Luffa plant. Deze plant is een komkommerachtige courgetteplant die sponsachtige vruchten voortbrengt. Na drogen kunnen ze als was-spons gebruikt worden.

De Loofah spons met de scrubzeep verbetert de bloedcirculatie, helpt de huid te revitaliseren en verwijder je dode huidcellen.

Grapefruit-munt

Wat een prachtige combinatie in geur en kleur is deze frisse lotion in vaste vorm om je

lekker in te smeren. Deze smeer*m is op basis van olijfolie, kokosolie, goudsbloemolie

en bijenwas. Een weldaad voor de huid maar ook voor de neus.

Scheren

Scheerblok

Bijenwasdoek

Wrappy

De Wrappy is een katoenen doek van 35 X 35 cm en is behandeld met bijenwas en Jojoba-olie.

Door het gebruik van bijenwas is de doek antibacterieel en kan worden gebruikt als duurzaam alternatief in plaats van plastic of aluminiumfolie. Ideaal voor producten die in de koeling bewaart worden zoals bijvoorbeeld kaas of een lunchpakketje.

Na gebruik afwassen met een lauwwarm (niet heet) sopje. Met het kopen van dit product werkt u mee aan een duurzamere samenleving en u ondersteunt het werk van stichting BuitenZinnig….. das mooi meegenomen